måndag 22 augusti 2011

Tillbaka

Åter i hufvudstaden.....
Just för tillfället har jag väldigt ont i fötterna, trött i huvudet, inte ont i tanden, sitter i sängen, har precis "avnjutit" en sallad i en liten plastlåda och till det har jag avnjutit ett glas vitt. Tyckte jag kunde unna mig det efter en lång dag och en låång promenad.

Idag har vi gått igenom vad vi framöver ska kunna bistå i olika konsulära ekonomiska fall. Mycket intressant och spännande...undras vad morgondagen har att erbjuda.

Gått genom hela Stockholm har jag nog gjort sedan. I alla fall känns det så. Stureplan har inte varit säkert, inte heller Strandvägen eller  några andra småvägar. Lyckades hitta några små boutiquer också, det var inte illa. Sprang bara på "Nathalie Schuterman"...sicken tur man hade (hade inte kollat upp det innan...absolut inte) och icke desto mindre hade de ju 70% rea.
Man har ju hört om dessa reor hos Nathalie....det är ju där det händer...där man ska vara.
Och kan ni tänka er....!
Det tyckte inte jag.....
Antingen var det så att de bästa kläderna var borta....eller så hänger man inte alls med i modesvängen, eller rättare sagt så är inte de kläderna det man letar efter. Hittade visserligen en supersnygg Stella kavaj för 12 000 kr. Får man köpa den?
Även om kläderna, affären och allt annat var liiite för överreklamerat för min smak (och tur var väl det, annars hade jag nog aldrig kommit bort därifrån) så sprang jag på min första kändis där.
Kan ni gissa vem det var?












Nja, kanske gissade du inte rätt.....men det var Grete Philipsson. Hon handlade heller inget.

2 kommentarer:

  1. Tur att du inte handlade något. Då hade du nog inte haft råd att åka hem. Mamma.

    SvaraRadera
  2. Om det inte blev något napp på din shoppingrunda blev det så för L när vi och Rickard var vid Lursjön och fiskade. En liten abborre som efter stekning mer liknade en sardin.När det var dags att smaka fäller han följande kommentar_" Jag bara gillar att fiska dom. Inte att äta dom!" A ägnade sig mest åt att försöka hamna i vattnet och farmor åt att stoppa nyss nämnda dam från att trilla i från bryggan vi satt på. Får se vad de små liven hittar på för att se till att farmor inte slöar till idag (heller). En yn dag med nya möjligheter!!!!! Kram Svärmor.

    SvaraRadera