torsdag 11 augusti 2011

Förändringar

Nu är det förändringarnas vindar som blåser i våra liv. Förmodligen i mångas liv kan man ju hoppas på.

Det är svårt med förändringar, för vissa mer än för alla, men inte desto mindre viktiga oavsett vad det gäller. Utan förändringar stannar livet av, i alla fall enligt min mening. Vi måste ha lite som händer i våra liv så att de inte stagnerar och vi bara säckar ihop.

Det som nu händer i våra liv här nere är ju en del....men det som händer på hemmaplan är också skojigt. För nu har äntligen barnens KUSIN, lilla MAX NIMROD kommit ut i världen. Det är väl kanske den största förändringen....ett helt nytt liv. Nytt för lilla Max att försöka sig på den nya,  lite mer ljusa världen utanför den trygga magen. Sen ska vi ju så klart inte glömma hans mamma och pappa. Nya som föräldrar, ett helt nytt uppdrag i livet, ett helt nytt litet liv att ta hand om. Finns inget större än det......men ack så svårt innan man "kommer in" i det. Tur att man lär sig.

Sen har vi vår andra situation, den att jag börjat jobba och nu måste lämna mina små älsklingar som ser till dom varje dag. Eller måste och måste....det är ju faktiskt ett val jag gör. Men jag tror att jag blir en bättre mamma om jag får lite "egen" tid och dessutom får känna sig behövd på ett annat plan än bara hemma. Inget ont mot dom som väljer att stanna hemma, men sån är inte jag.
Nåja, jobbigt är det i alla fall när man ser de små ögonen ...... och gråten........(samvetskval)

Sen den sista förändringen.....den i vädret. Har ju klagat för två dagar sen att det är så jäkla varmt. Vi har tyvärr fått erfara att det vädret inte alltid är för att stanna. Idag har vi faktiskt haft en stoooor förändring i vädret....en skillnad på 20 grader!!! Inte lite det. Tänk om det skulle vara så i Sverige under sommaren..... Då har vi ju nästan vinter!

Det får avsluta dagens tankar, och jag sänder fler tankar och gratulationer till min kära bror och hans sambo!!!! Äntligen!!!!

1 kommentar:

  1. Åh, så roligt att kusinen äntligen kommit. Precis som du säger är det en stor förändring, men den mest fantastiska man kan uppleva. Hälsa GRATTIS både till J och A, men också till Farmor och Farfar!
    Och ja, jag kan förstå att det är stora och kanske svåra förändringar för barnen att du börjar jobba, men det kommer att bli bra efter ett tag. Barnen mår bra om mamma och pappa mår bra och du ska vara nöjd och glad över ditt nya arbete.
    Även här blåser förändringens vindar! Tro´t om du vill , men gissa vilka som denna afton gjort sitt intåg i cybervärlden? YES " Mr Farmor och Mr Farfar. Frk E har under våldsamma skrattattacker lotsat mig till att skriva mitt första blogginlägg!!!!!! Det trodde väl ingen!
    Kan vi skypa ngn kväll? Hade varit bra om vi hördes av innan ni åker.Kram BloggarFarmor

    SvaraRadera