tisdag 18 juni 2013

Midsommarförberedelser

Ja det har det varit nästan hela tiden den senaste tiden.
Nåja, så farligt är det inte, så jag ska inte klaga. Men jag tycker det är bättre att förbereda mer än att ha att göra allt i sista sekund, det blir ju alltid en hel del iaf.
Inbjudningarna har gått ut och som tur är tackade inte alla ja....så nu är vi bara ung 30 st både till lunch o grill på kvällen. Dessemellan är det lite kaka, dans och lekar. Så jag, förberedelser är bra.
Klart? Vilka som kommer, menyn klar, kakor 6 st, pajer 3 st, köttbullar;inte en aning om hur många, sillen klar, lekar klara och införskaffandet av olika hjälpmedel till det, dricka inhandlad, musiken nästan klar.
Blir nog bra det här...hoppas bara att alla kollar in "http://www.youtube.com/watch?v=u8ZLpGOOA1Q" så de vet vad som komma skall.

Detta hade jag tänkt servera och ser det bara hälften så bra ut blir jag glad....


I övrig har vi tagit det mest lugnt, förutom förberedelserna inför helgen. Men vi har hunnit med "High-School graduation", Spelling Bee, jag har varit på Ladies night, barnkalas gånger 2 bland annat en Jedi-träning vilket uppskattades mycket. Killen har fått ett uppsving i läsningen och spenderade 2 timmar i helgen med att läsa färdigt sin bok.(!)



Och så kommer det äntligen gäster på torsdag för att fira att skolan är slut!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar