fredag 24 juni 2011

Midsommarafton

Tvärtemot vad alla andra gör, så har vi vår "stora" fest imorgon på midsommardagen.
Inte sagt att det inte är sill, nubbe och jordgubbar idag.....nej då. Det blir bara mer av det goda helt enkelt!

Fram tills nu har vi ätit lunch och stor som jag har blivit har jag tom ätit sill


 De som finns vid bords är de gamla vanliga dödliga som det alltid har varit sedan urminnes tider. Vissa har kommit och gått, och några återstår att se livets ljus. Är dock ett par man (bokstavligt talat) kort i år och ännu väntar vi på att två till ska komma till sillen å nubben....

Det som återstår på vårt schema idag är;
* jordgubbar (tradition)
* 5 kamp (tradition)
* grillning (tradition)
* Ratatatata ( kommer säkert fler under kvällen...ett har redan undsluppit min pappas stämma. Fråga honom vad det är, så blir han glad)
* Skypning med mannen så att han med får vara med på ett litet midsommarfirande

Hoppas sedan att det blir en rätt tidig kväll...kommer iallafall inte "gå neråt" ikväll heller, som min bror var tvungen till att göra igår. (fråga honom vad det innebär så blir du bjuden på en öl)
Hoppas också att lilltjejen stannar i sängen i natt.

Schkåll!

1 kommentar:

  1. Roligt att höra att midsommarhelgen varit fin och skön. Men jag måste säga att det ser ut att vara mer köttbullar och korv på tallriken så riktigt vuxen är du nog inte om det är vuxenkriteriet. Hur gick det med snapsen? Det är väl inte heller riktigt din grej eller? T och jag uppfyller dock vuxenkraven med råge vill jag bara ha sagt (fast det blev bara lite sill och 1 och 1/2 snaps i ärlighetens namn för vi hade satt i oss en väldig massa annat smått och gott i matväg under hela dagen)Men vi hade iallafall tur med vädret......Har varit ute precis hela helgen.Kramar Svärmor

    SvaraRadera