fredag 29 april 2011

Norrköping

Andra anhalten på vår resa är hemstaden...eller födelsestaden iaf.
Åkte dit i onsdags efter en stunds planerande med grannen. Resan upp började bra, men i närheten av Nrkp började den lilla att må dåligt och fick upp all sin lunch/mellanmål. Inte roligt.
Väl framme var det ner till källaren och alla leksakerna som gällde för grabben innan det var dags för kvällsmaten som är (en av) hans favoriter; stuvade makaroner och korv.

Torsdagen började med presenter, sen stan för att få den "stora presenten" = en egen resväska (blev en med karta på omslaget samt 4 hjul. Skönt för mamma och pappa då den numera stora killen kommer klara av den nya väskan helt galant! Lunch intogs också innan vi gick iväg till en jättefin lekplats. Där hittade killen självklart ett antal lekkamrater. Det lektes pirater, star wars och jag vet inte vad.
Mormor och killen åkte sen spårvagn tillbaka. Det är inte liiite spännande det!!! Själv har jag dock aldrig fått det "höga nöjet" att åka spårvagn ut till Hageby ännu. Det kanske kommer ngn gång.

Idag skulle vi åkt till min gamla kompis för att hälsa på deras nya hem och nya bebis ( 2 veckor gammal)
Tyvärr har det inte blivit så, då tjejen mått mycket sämre idag. Fortfarande ingen aptit mer eller mindre, kräkts 3 ggr på morgonen då hon åt lite, och resten av dagen fullständigt slut. Jag hoppas att lite sömn och vätskeersättning gör susen, annars åker vi till akuten. (lite fyndigt får det ju vara)
Vi har dock varit ute på lite promenad upp till stallet. Att se hästarna tyckte både killen och tjejen om. Och inte minst jag. Tänk om man kunde få lite hästbarn. Det skulle ju vara skoj!

Nu hoppas vi på att resten av vistelsen här uppe blir kanon, utan mer sjukdomar och att den lilla repar sig så att vi kan göra ngt skoj!
*Bilder kommer vid ett senare tillfälle då jag tydligen lyckats glömma alla sladdar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar