fredag 11 mars 2011

Vi hade iaf tur med vädret

Hör och häpna... idag har killen varit på skolan hela dagen (mao från 8 till 14,45), UTAN att gråta och var superglad över att ha varit där. De hade avslutning på "rumänska veckan" och skulle gå på teater efter lunch, och det kunde man ju inte missa tyckte han. Sen kan det ju ha ngt att göra med att man som förälder ibland tar till sin lilla vän "vita lögnen" som i mitt fall består av frasen
-"jag är på biblioteket hela dagen".....jaja...jag vet, men det kan inte hjälpas.
så här har det sett ut på skolan hela veckan
I övrigt har jag varit sjukt trött hela dagen eftersom tjejen vägrade sova i sin säng i natt igen, utan skulle bara sova på mig....och då snackar vi verkligen PÅ mig! Och ni som känner mig vet att jag absolut inte kan sova med ngn på mig, eller ens gärna ha ngn bredvid mig. Tills slut gav jag upp och med öronpropparna i så fick ungen skrika ett tag...
På grund av detta har jag tagit till en sockertopp på fm. som visst också blev min lunch....
Goda pannkakor från IKEA. Hela 4 st klämde jag i mig toppad med blåbärssylt och grädde på som man vispar ut det med (ni vet så som man gör med blodpudding, lingonsylt å grädde...! ni som inte vet får testa) Sen kan jag säga att jag inte ätit ngt mer på denna dag, jo till kvällen då =)
Efter lite IKEA så kom vi hem till ett svart hem. Japp, då hade minsann elen försvunnit. Jaha...då kunde vi inte laga mat...så vad gör man då med två übertrötta barn, trött fru och försvunnen make? (han skulle kolla hur lång tid det tog att få tillbaka elen, fick reda på att det skulle ta minst 2 timmar till)
Sagt och gjort, eftersom det inte gick att tända gasspisen med en tändsticka (japp vi provade) så drog maken iväg för att hämta mat. 5 minuter senare ringer jag och säger att elen är tillbaka. Tydligen är det bara att vänja sig vid detta har vi blivit tillsagda. Börjar nu förstå varför de har så smååå kylskåp här.
Nu sitter jag i soffan med mitt andra glas vin och tänker på dagen....och nu ska ni få höra...
Våren är här! 13 grader varmt har det varit idag...märkligt med tanke på att det snöade förra veckan!
Nu måste jag tog ta helgen till lite shopping efter vårkläder......TJOHO!
PS. Glöm inte att rösta i min omröstning!!!

1 kommentar:

  1. Hej du! Hoppas ni har det bra i Rumänien. Superspännande att läsa om er flytt tid. Later lite jobbigt men ni kommer säkert fa 3 kanonars där nere. Varning bara, drick inte rumänskt, vitt vin ur flaska med gul etikett och guldfärgad text. Det är inte rävgift. Det ärmycket värre än sa!

    SvaraRadera