torsdag 17 mars 2011

allt tar sån tid....

Efter en liten svettig promenad (jodå vi kom iväg till slut och allt som allt tog det 4 timmar att komma hem igen) så hade vi en lugn eftermiddag. Skypade lite med grannarna på Trollslingan 10 bla. Orkade sen inte laga ngn mat så vi åkte till Baneasa mall och åt middag på en Libanesisk restaurang. Det är gott, gott, gott. Pontus och killen ser ni nedan. Sen var barnen så trötta att de absolut inte ville följa med mig å handla, så de fick åka hem så skulle jag bland annat byta lite skor.....

Ludig och Pontus

Detta är mina nyinköpta skor för "våren". De fick ju inhandlas lite raskt eftersom fötterna svettades lite. Barnen har fått ett par skor de också. Ludvig är så stolt över sina två par gympadojor, speciellt de som han har inne på skolan som blinkar. De ska absolut med hem varje dag. I vilket fall som helst var de till vänster för små så jag var tvungen att byta dom. Självklart fanns de inte i min storlek, men de hade dom i en annan affär. Igår ringde dom och sa att de hade kommit och hon som hjälpt mig skulle meddela sina kollegor. Väl i affären tog det först ca 10 min att hitta skorna som jag skulle ha. (Märk väl, när jag kom sa jag att de nya kommit fr en annan affär.....) Skorna framme efter all denna väntan = mao ingen kommunikation mellan kollegorna (?) och vi som klagar så mkt över detta hemma i SVerige....då skulle ni bara vara här! Sen tog det ytterligare 10 min. Först var de tvungna att göra ett återköp av skorna.....Fick skriva på sisådär en 4-5 papper för detta....Sen skulle de göra ett nytt köp av de nya skorna, fick sådär en 2 papper för detta. Sååå omsändigt....så lång tid och ineffektivt och kön bakom, ja, den bara växer.!
Ska man ta detta som ett mission och försöka göra saker lite enklare framöver??

2 kommentarer:

  1. Som att bo på landet men ändå i storstan! Det är i alla fall lite variation och lite charmigt. Man får inte ha bråttom. Tänk så bra vi har det i Sverige (när det inte är snö förståss). Snygga skor förresten. Du kanske kan få en anställning så småningom och lära dem hur man ska få fason på organisationen. Men det är väl ganska typiskt för de gamla östländerna. Byråkrati i övermått. Ska vi skypa innan ni drar i väg till Österrike?
    Pussar och kramar till er alla från Mormor.

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att tid är en av de saker du har gott om just nu!Å tänk vilken träning ni får på att vänta! Det kunde varit värre. Tänk om du dessutom skulle ha jobbat ,suttit i bilköer till och från jobbet,hämtat barn,handlat.............Förmodar att Rumänerna hört talas om det gamla svenska ordspråket-Gud skapade ingen brådska(han sa bara att vi skulle skynda oss lite grann.)Vi har kanske en del att lära ,vi som stressar runt och ska vara så förbenat effektiva hela tiden.tror jag ska försöka satsa lite mer på maniana,maniana. Det kommer ju (förhoppningsvis) en dag i morgon också. Varför göra idag det du kan skjuta upp till i morgon! Haj å ivaj! Nu ska jag börja packa.Vi ses i Alperna Yoddleleihooo!Kramar Svärmor

    SvaraRadera