fredag 2 mars 2012

Får man vara trött en fredags kväll?

Tänker lite tillbaka på den gångna veckan o undrar om det är ok eller inte att vara lite så där halvdäst å bara ligga i soffan just nu?
Efter lite funderande så är jag beredd att säga ja.

Förra helgen bestod ju av att vi var själva jag å barnen o förutom lillans födelsedagsfest så städade vi x antal timmar i nya huset.
Har tränat nästan varje dag denna vecka.
Har hunnit med 3 fettskakningar
Har packat o flyttat massor av kläder, pryttlar som man bara förstår att man har tills man ska flytta dom. Och som alltid konstaterar att man har MYCKET saker, även om vi lever i tron att vi knappt har nått eftersom vi har ett helt bohag till i Sverige att frakta ner.....
Jobbat på som vanligt under veckan, men varit själv så det har inneburit lite mer saker än i normala fall.
Jobbat med killen och hans humör så i slutändan även mitt humör (eller familjens då)
Hunnit med en sväng till IKEA för att shoppa nödvändiga flyttkartonger.


Hmm....ja... det var den veckan den. Imorgon flyttar vi....då blir man nog trött efter det med.

3 kommentarer:

  1. Fredag är tröttkväll, även för dig, så jag hoppas du fick lite tid till återhämtning. Tänk att ni har hunnit samla på er så mycket på bara ett år. Jag törs inte tänka på vad vi har. Jag bävar för att flytta och börja rensa. Lycka till med flytten. Kramar till er alla. Mamma.

    SvaraRadera
  2. Fredagstrött? Jag blir tröttnat att bara läsa om allt du uträttat under den gångna veckan. Du måste unna dej lite vila också. Hoppas flytten går bra och att ni kommer att trivas i ert nya hem.
    Det där med killens humör kommer att ge med sig av sig själv när han bara passerat den jobbiga sexårstrotsperioden, det är jag helt övertygad om. Det är nog inte så lätt för honom att hantera allt som händer i hans kropp just nu. Ni får kämpa på så gott det går. Kramar Farmot

    SvaraRadera
  3. Måndag 5/3.undrar bara - FÅR man vara trött en måndagsmorgon? Om inte-min kropp bryr sig i vilket fall som helst inte! Hade jag inte varit så disciplinerad hade jag sjukanmält mej, krupit ner i sängen och granit täcket över huvudet. Men nä, jobbet väntar! Det blir väl kväll någongång?

    SvaraRadera