torsdag 15 mars 2012

Linser

För att kunna åka skidor behöver jag linser.

Linser som jag inte hade innan avresa.
Väl hemma i SE har jag liksom inte haft tid att gå till optikern.
Har under tiden här inte direkt känt att det har behövts.
Så skjuter man bara upp det.

Passade på en dag för inte så länge sedan att gå in till optikern (är ju ändå liite skeptisk) i relativt god tid för att hinna få leverans innan skidåkningen....

Döm av min förvåning över hur lätt det gick att få ett par linser.
"Behöver ett par linser" säger jag "vem ska jag prata med?"
"Går bra med mig" säger biträdet (tydligen också optiker) och går bort mot en hylla "vilka vill du ha?"
"Hmmm...ja inte vet jag, kommer inte ihåg vilka jag hade sist. Ska jag inte göra någon undersökning, tror dock inte min syn har ändrats"

Slutade med att jag fick säga vilket märke jag ville ha, fick påtala att jag ville ha undersökning och gick därifrån med 7 par linser, vätska, lite fuktdroppar, ett par glasögonfodral och 1000 kr fattigare.
Snabbt, enkelt och relativt billigt.
Jag tror jag går dit igen.

1 kommentar:

  1. För en gångs skull gick det smidigt och snabbt och ingen byråkrati. Hoppas bara du fick rätt sort. Kramar från Mamma/Mormor.

    SvaraRadera