tisdag 13 mars 2012

Dyra vanor

Kommer aldrig kunna flytta hem till Sverige igen.

Har kommit på mig själv att under de senaste dagarna har jag gjort en hel del för mig i form av olika behandlingar.
Det har blivit
*Ansiktsbehandling
*Färgning fransar o ögonbryn
*Fettskakning
*Klippning
*Superföning och tvätt av håret med låååång huvudmassage
*Manikyr

Allt detta till ett totalpris på 700 kr. Och det är dyrt....mycket dyrt här om jag förstår mina rumänska vänner här. Undras då vad det skulle gått på hemma i Sverige. 

Funderar över hur det kommer sig att jag är så flitig besökare på skönhetssalongerna och har kommit fram till att det kan bero på följande;
*Har anammat livsstilen här nere så pass att jag vill smälta in
*Har kommit fram till att luften är så förorenad i en sån här storstad, så vill man inte se ut som ett rynkigt russin när man blir äldre är det bara att ta tjuren vid hornen nu.
*Passar på att njuta av det goda när man ändå har möjligheten

I vilket fall som helst är det gött!

5 kommentarer:

  1. Det är precis det man , som Farmor , vill höra.-" Kommer aldrig att kunna flytta hem till Sverige igen! " MEN , jag kommer ALDRIG att sluta hoppas att ni KOMMER tillbaka . Dessutom tror jag att antalet rynkor i takt med att man blir äldre är helt naturligt och att generna har större betydelse än antalet besök på skönhetssalonger. Men du gör rätt som passar på att njuta nu, för jag kan tänka mej att det är skönt att bli ompysslad på det sättet och det är du sannerligen värd! Men betänk att om ni inte flyttar hem snart kommer jag att få massor av rynkor och gråa hår. Å skönhetssalonger är ju inte att tänka på för min del. Då slutar det väl med att vi får gå från hem och hus. Det vill du väl inte ha på ditt samvete?

    SvaraRadera
  2. Aldrig komma hem igen? Men det var ju "bara" tre år, eller? Ni får väl tänka på oss gamlingar lite! Men passa på att njut av det som skönhetssalongerna erbjuder så länge du kan för det levernet har man inte råd med här hemma. Och när du ändå håller på så glöm inte att fötterna också behöver en behandling emellanåt. Kramar till er alla från Mormor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fötterna får sitt också.,....kanske inte så ofta som hade varit behövligt, men ändå =)

      Radera
  3. Låter härligt, njut! Sjukt billigt!! Tyvärr är Perth en av världens dyraste städer, seriöst, trist. Trivs ni bra i huset? Kram Bjorne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna - det är härligt. Nästan så att man får lite skuldkänslor =) Men sen hör man om de "expats" som bott i asien...och då försvinner de, för där är det grejer.
      Trivs mkt bra i huset än så länge!
      Själva???
      KRAM

      Radera