söndag 11 mars 2012

Familjeporträtt

Igår slog vi slag i saken.

Hela familjen samlade på en och samma punkt.
Nämligen hos fotografen.

Tänkte det skulle vara trevligt att ha lite foton på barnen nu när de har uppnått den aktningsvärda åldrarna av 2 och 6.
Jag hade tom fått lite tid för mig själv på morgonen så iaf jag var så snoffsig så i håret och på naglarna. Nu var det iofs inte för fotograferingen som jag var på salong, nej det var för melodifestivalens skull och kvällens partaj som jag å A. bestämde oss för lite egentid.
I vilket fall som helst så skadade det ju inte att vara fin.

Väl hos fotografen gick det hur bra som helst, till en början. Sen flippade A ut och bara låg på golvet o skrek, ville inte vara med på några kort. L skulle ta kort själv så vi fick egna porträtt på barnen med. Han stod mest bara å vifta på armarna och smålog. Själva blev vi mer å mer svettiga och den där trevliga stunden verkade inte riktigt infinna sig när man så väl behöver den.

Till slut lyckades vi nog få några bilder på barnen tillsammans, hela familjen, ett barn i taget, jag å A, P och L, jag å P. Hoppas att det finns några bra bland alla som knäpptes. Ett å annat gråtfoto lär ju finnas, men å andra sidan, det är så A är just nu och det är ju vardagen som ska förevigas eller hur?

Här är några bilder fr fotografen Kathrin, så nu ligger förhoppningarna där istället....



2 kommentarer:

  1. Ta kort är ju ett äventyr med små barn, det kommer man ju ihåg. Men det kommer säkert att bli flera som blir bra. Ser fram emot att få ett uppdaterat kort på de små. Kram. Mamma.

    SvaraRadera
  2. Verkar ha varit ett svettigt uppdrag. Hoppas frisyrer och naglar höll. Ska bli kul att se resultatet.kram farmor

    SvaraRadera