måndag 3 oktober 2011

Länge sen?

Konstaterade just att det var ett tag som jag uppdaterade något på bloggen.
Antingen har jag blivit glömsk, eller så händer det så mycket att jag inte hinner, eller så händer det inget?
Konstigt vore om jag egentligen inte hann, med tanke på att jag inte gör så mycket. Jobbar några timmar och åker sedan hem för att vara med barnen......Varken städar, stryker eller något sånt där annat tråkigt. (bävar inför tiden då man ska göra allt igen...brrr....bäst att passa på så länge det bara varar. En lyx...)
Händer saker gör det ju. En väninna sa häromdagen att jag minsann fått ett sånt spännande liv med jobbet och allt som hör det till. Och jag kan nog inte annat än att hålla med!
Jobbet passar mig perfekt!
Börjar kl 9, fast det tar ju ett tag att ta sig dit förstås, jobbar 4 timmar.
Aldrig kan man veta vad som kan hända. Det är allt från att göra pass eller prov. pass. Visum, uppehållstillstånd, körkortsfrågor, statistik, EU-relaterade frågor som man ska sätta sig in i och en massa annat. Skojsigt så det förslår.

Det som varit mindre roligt idag är att lilltjejen har åkt på en släng av magsjuka. Tvättmaskinen har gått för fulla muggar så jag tror nog inte att vi har ngt tvättmedel kvar snart. Hoppas bara att resten av oss inte får det också.....Är det dags för magsjukan nu verkligen?

Ja vad har vi annars gjort då? hmmm....förra veckan gick jättefort, helgen gick jättefort. Vi har nog gjort en massa, men jag kommer knappt ihåg vad. Åkte dock på en businessresa To-Fre. Mer om den inkl. bilder  under "resa"
Helgen bjöd på slapperi och god mat. Lite mys igår kväll med "Helt magiskt" Sonen var helt förbluffad. Han är ju bara van vid morfars trolleritrick.

Nu kommer jag inte på något mer att skriva. Märks att det var ett tag sen. Fingrarna liksom glider inte över tangenterna längre. Ska öva mer tror jag.
Har sminkat mig lite

Ha, du kan inte ta kort på mig

Bus

Gör som katterna, sitter på bordet. Leker helst med telefonen!

Var det ngn som sa att jag skulle klippa mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar