lördag 15 oktober 2011

Intensivt besök

Jag tror minsann att våra gäster sliter ut oss. Aldrig en lugn stund...eller är det tvärtom?

De landade i torsdags och sedan dess har vi hunnit med att vara på Baneasa, kollat in och handlat på Carrefour....Japp, P. är i himmelriket. Tror vi gick å letade efter honom minst 111 gånger.
Vi har också bakat bröd i bakmaskinen. Jodå, gick faktiskt för att lämna tillbaka den i torsdags eftersom vi fortfarande inte fått tag på ngn manual på engelska. Blev efter ca 30 min lovad att jag skulle få en ny engelsk manual till mig.Tog så hem maskinen igen och kan ni tro att jag så klart inte fått ngn manual ännu......tror inte jag får se nån heller å nu kan jag ju inte lämna tillbaka maskinen heller, eftersom vi använt den.

I går släppte jag av herrskapet i stan. Som tur är fick miss Virrig sällskap av sambon så de kom faktiskt tillbaka till ursprungspunkten. Eftermiddagen bestod av att hämta killen som först visade upp skolan. Sen åkte jag å P till Baneasa där han klippte sig å jag fick shoppa loss på IKEA. Sen hem igen och hade mannen lyckats ta sig hem också trots punktering.
Kvällsmat lagades av mig å E, medans de andra två äldre förberedde strupen inför kvällens bravader.
Efter mycket om och men kom barnen i säng, nanny på plats och vi ner på stan.
Rundvandring i Lipscani. Ett antal drinkar senare och en massa sång på väg tillbaka hem i taxin och vi kom till slut i säng.
Som tur är hade vi E på soffan som i vanlig ordning tog hand om barnen i morse. Efter frukost, dusch, bakisölen och slappet av två i vanlig ordning kom vi till slut iväg utanför dörrarna idag med.
_Ner till parken och Hard Rock Café. Mat, drinkar (obs alkoholfria för tjejerna) ansiktsmålning och jättegod lunch innan lekplatsen. Hann som tur var tillbaka till bilen innan skurarna kom. Hade innan sagt till killen att det var dags för bad idag (på ngt sätt måste man ju få bort ansiktsmålningen också) men snabb som han är utbrister han att nu när det regnar så hade han minsann fått sin dusch redan.


2 kommentarer:

  1. Tur att E och P har gott om plats i resväskorna på hemresan. Kan tänka mej att P trivdes på shoppingcentret. Också tur att han var med E i stan. Hade ni släppt ut henne ensam hade vi förmodligen aldrig återsett henne! För övrigt verkar ni ha det gott och roligt. Ha fortsatt trevliga dagar. Kramar Annette

    SvaraRadera
  2. Det verkar som ni haft det riktigt livat och trevligt i helgen. Och även fått utöva lite shopping. Men i dag börjar väl allvaret för er igen. Hälsa alla och pussa och krama barnen från Mormor.

    SvaraRadera