onsdag 30 november 2011

Alltid lurad?

Har märkt av att oavsett var man bor så råkar man alltid ut för trevliga eller otrevliga försäljare.
Det kan vara på telefon (har läst ett antal irriterade inlägg på facebook det senaste tiden), det kan vara i affären eller ngn helt annanstans.
Här är det så att man väldigt ofta blir uppvaktad i affärerna. Ofta också förföljd av försäljarna runt om i butiken. Inte alltför sällan är det för att se till att du inte stjäl något. Nåja det känns som det iaf och det ligger nog en uns av sanning i det också för den delen. Inte för inte så känns man sig lite som "pretty woman" när hon gick omkring på Rodeo Drive. Förutom att vi då kan ta bort "pretty" och vi kan ta bort Rodeo drive, sen har vi närmat oss sanning.
Nåja, nog tjatat om det. Igår gick jag i fällan igen. Tror jag iaf. Kan ju få tro ett tag till iaf att jag gjort en bra affär.
Sprang på en liten rullande butik där de sålde scrub, lotion osv med mineralen från Döda Havet. Utsökt bra sa de. Fick naturligtvis testa och nog kändes mina händer aningen lenare.
Efter en stunds småtjattrande (som de flesta bra försäljare ägnar sig åt), lite förhandling, nåja "olika erbjudande" som de hade, så hade de mig i hamn.
Fick jättefina produkter till en bråkdel av priset hemma i Sverige. Får bara se om jag nu använder det mer den här gången här nere i Rumänien, än hemma i Sverige där jag köpte samma sak för några år sedan och alltid glömde bort produkterna. Men nog var det en bra affär alltid.......eller?!

2 kommentarer:

  1. Bra affär, jag vet inte. Jag har själv köpt lite här och där, men sen har det hamnat i något skåp eller låda, och blivit bortglömt. Men om du har produkterna framme och ser dom varje dag och tänker på att du ska använda dom, så har du säkert gjort en bra affär, och får en vacker hy på köpet. Kram. Mamma.

    SvaraRadera
  2. Just hemkomna från Gran Canaria säger jag bara en sak. Där kan man snacka om otrevliga,påträngande och påflugna försäljare! Svårt att värja sig. Så fort man sticker näsan utanför lägenheten anfaller dom i flock. Denna gång klarade vi oss från att köpa ngt. men även vi har fallit för frestelsen ibland och köpt ngt skit som , precis som du säger , har hamnat i ngn låda. Minns du Sri Lanka och möget vi asade hem från Ayer Veda stället och kryddorna och teet? Åtminstone vi kastade allt dfter ett tag. Men det lät ju bra där. Får väl se det som att man bidrog till ngns försörjning och det ät ju gott så långt. Hoppas dina produkter kommer till användning . Spännande att se resultatet när vi ses vid juletid. Tills desss bör det väl ha verkat. Kram Svärmor

    SvaraRadera