söndag 6 november 2011

Söndag kväll

Kväll...bakar bröd....barnen är trötta. Den ena med krigsmålning i ansiktet efter lunch på Hard Rock café. Den andre supertrött eftersom hon inte fått sova under dagen då hon inte behagade gå upp förrän halv tio imorse.

I vilket fall som helst.....vad gör man när ens son kommer och svarar på frågan,
"vill ni ha lite att äta?"
L;" vad finns det för ngt att äta?"
jag;" det finns pizza, boef bourginon, pastasås..."
L;" jag vill ha pizza"
kommer tillbaka en minut senare med en tallrik
L;" här är min tallrik, kan du göra lite pizza. Jag vill äta vid TV;n så du kan väl komma med den när den är färdig så slipper jag komma och hämta den. Och så kan du göra en till A också"
Jahopp...så var det med den saken.

Eftersom min förkylning envisas med att stanna kvar (och att jag på så svensk vis vägrar ta en massa piller som annars är kutym här nere) har vi mest bara varit inne denna helg.
I fredags var det den obligatoriska myset....
Barnen äter godis och pappan jobbar i soffan...
 Sen ägnade vi oss åt lite barnarbete......massage av mammas fötter.....

Gårdagen innebar shopping av nya vinterskor till lilltjejen.....leklandet för storkillen
och sen lite Jönssonligan på em.

Dagen idag började med sovmorgon, så det var nästan lunchtid innan vi åt frukost.
Den lilla damen har ju också den idén att frukost smakar bäst när man inte äter från sig egen tallrik utan är som bäst när man hoppar runt bland allas stolar, snor den där det finns mest "left-overs" och äter det. Ibland kan det också vara så att man hittar en liten katt....




Så fick vi också en liten dansuppvisning
a la "SKAKA RUMPA"
Värre söndagsmornar kan man ju ha.....

2 kommentarer:

  1. Även om ni måste ta det lugnt en helg så är det ju inte brist på underhållning. Barnen (och katterna) klarar av det ganska bra. Och L kan nu både ge order och förhandla! Men han är snäll och tänker på lillasyster också. Många kramar från Mormor.

    SvaraRadera
  2. Det verkar vara fullt ös emellanåt hos er tycker jag. Tur att det inte är alltför länge tills ni kommer "hem". Har börjat nedräkningen och längtar så att jag blir knäpp snart. Ska bli härligt när A och L kommer hit och livar upp tillvaron lite.Ja det ska naturligtvis bli roligt att du och P kommer också, men ni är ju ngt lugnare. L brås sannerligen på far sin i vissa hänseenden. Ta det där med att få ngn annan att servera maten. P kunde, när han satt sig vid matbordet och det saknades ngt , vänta till ngn annan reste sig säga -" ah , du som ändå är uppe och springer kan väl hämta...... " ja vad det nu var han behövde. Oftast var det lillasyster, som redan då hade en aldrig sinande energi, som sprang och hämtade till honom.
    för övrigt måste jag säga att det är härligt med alla bilder . Älskar att se vad ni har för er. Och de där båda små älsklingarna kan man inte få nog av.Kramar till er alla från en genomförkyld och febrig Farmor

    SvaraRadera