måndag 21 november 2011

35

Ja så är man alltså närmre 40 än 30. Inte mycket att fira, men firad blev jag. Trevligt iofs att ha så trevliga vänner.

I fredags blev jag först bjuden på lunch av tjejerna. God anka med god chokladsufflé till efterrätt. Dessutom fick jag också tillåtelse att ta mig till en skönhetssalong o fixa till mig (så jag behöver det?)
På kvällen kom så äntligen maken hem efter mer än 1 veckas utlandsvistelse.
Det blev mycket att packa upp, efterlängtade svenska produkter, massa saker till barnen å så present till mig. En liten fiiiin Mulberryväska kom som på posten. Inte illa inte illa.
Desutom kom det ett litet presentkort på MQ från svärföräldrarna.
Lite god mat slank också ned.

I lördags fortsatte firandet. Först kalas för killen på Hard Rock Café. En kompis från klassen som fyllde år. Många timmar var de där. Mannen hade tydligen också lite förfest. 
På kvällen kom nanny för att vara med barnen medans vi tog oss till "Collage" restaurang för att avnjut en mycket härlig supé med lite vänner. Så skönt att slippa höra ordet "mamma" och istället föra lite vuxensamtal över middagen. Maten var fantastisk på alla sätt, sällskapet likaså. Men helt plötsligt var klockan 12 och förtrollningen var som bruten. Då skulle vi alla åka till  "Fratellis" istället. En av alla nattklubbar här i stan.
Ok musik, dansade lite på plats, men det märks att jag tydligen tagit steget mot de äldre och liite mer sofistikerade ställena, för nog var det mest bara trångt och speciellt tycker jag inte om deras märkliga sätt att resonera kring borden. För att få sitta vid ett bord måste man ha beställt det och gud nåde dig om du slår dig ner......
Kom hem till slut, sent var det och så upp tidigt. Dels för att man inte kan sova ordentligt under natten, dels för att tjejen absolut var tvungen till att sova hos oss, och dels för att de absolut måste upp så tidigt som möjligt.
Tvättade dessutom håret 2 ggr utan att få ut all röklukt......Urk. Kul att komma ut på riktigt med också ok att det inte händer alltför ofta. Hade jag nog helt enkelt inte orkat.

födelsedagstjejerna (A fattades)



God efterrätt


<>






<>





Födelsedags middagen

                                                                Lördagsbedrifterna







2 kommentarer:

  1. Närmare 40 än 30 låter "värre" än vad det är. Och det är väl tur det att man inte över en natt plötsligt bara blir sååå gammal. Fast liite tröttare blir man nog dagen efter ett nattclubsbesök. Tur att de inte kommer så ofta!
    Härligt att ni fick en så bra kväll i goda vänners lag, så att ni inte behövde sakna kalas i H-holm alltför mycket. Kramar till er alla. Mamma.

    SvaraRadera
  2. Att du nu är närmare 40 är väl en sanning med modifikation. Snarare närmare 36. Jag för min del närmar mig i så fall de 60 och det är inte så dumt om man betänker alternativen.Alltså jag menar . Det känns bra att tänka att man närmar sig pensionsåldern. Skulle inte vilja vara 20 igen.DET var en jobbig och lite turbulent ålder.Vad skulle man bli , Hur skulle livet gestalta sig osv????? Fast var ålder har sin tjusning tycker jag nog! Verkar ha varit en trevlig och händelserik helg i goda vänners lag. Synd bara att vi inte kunde vara med och fira. Ha det så gott! Kramar Svärmor

    SvaraRadera