söndag 18 september 2011

Veckoslut

Killen hade ju med sig teckningen han målade till skolan dagen efter.....
Efter lite missunderstanding så ville inte killen gå till skolan mer. Han gav teckningen till fröken, som sa till honom att lägga den bland alla "folders" (tittade väl inte heller på den tror jag, missade liksom det hela) Så då var den morgonen förstörd för honom. Till slut fick jag släpa honom in i klassrummet.
Snacka om att man hade ont i hjärtat när jag sen gick till jobbet =(

Pratade sen med läraren (får vara lite tuff här som alla andra mammor) Hade gått bra under dagen och sen firade vi det med att åka till parken. Jag, killen, tjejen och nanny A.
Vi njöt av en picknick och sen åkte vi båt på sjön innan de fick hoppa lite trampolin. På båten fick de självklart lite "sitta still godis" i form av popcorn. Vet inte vad som var mest intressant. Popcornen eller båtfärden. Glada miner var det iaf och den dagen var räddad =)




 Det var för övrigt fruktansvärt varmt också den här veckan....kl 17,02 var värmen så tryckande som hela 36,5 grader (eller egentligen ända upp till 37, men det hann jag inte få med på bild eftersom jag körde också)


I fredags provade jag tunnelbanan för första gången. Det krävs att man åker i rätt riktigt, i rätt tid för att inte stå som en MYCKET PACKAD SILL. Som ni ser på bilden nedan var jag i rätt tid, och i rätt riktning för en gångs skull!!!
Det var super enkel, super billigt och inte många alternativ att välja på. Glad för det är man så slipper man köra runt på mamma å pappa när de nu kommer den här veckan för att hälsa på. Bara att slänga dom på tunneln, så tar de sig lätt fram över allt *moahaha*
Ja lätt fram, det var ju till att överdriva eftersom tunnelbanan bara finns i centrum mer eller mindre.
Hoppas dock att förnuftet tas tillfånga och de bygger ut den. Men det lär väl inte vara klart förrän vi åker härifrån. Så det kan väl lika gärna kvitta då eller?

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig utflykt ni hade. Barnen ser i alla fall jätteglada ut. Orkar man springa i den värmen? Det är väl barn i så fall. Jag undrar om det ska bli lika varmt nu i veckan när vi kommer och hur vi kommer att se ut när du slängt in oss i en packad tunnelbanevagn! Vi får se om vi hittar varandra efter det. Vi ses snart. Kramar till er alla från Mamma/Mormor.

    SvaraRadera
  2. Ibland är vi vuxna så fruktansvärt klumpiga och rent av kränker barn . Skönt att du pratade med fröken. Då lärde hon sej kanske ngt nytt den dagen. Gott att höra att han blev glad igen.Kul för barnen med utflykt. Det ser ut att ha varit en riktigt fin dag. Synd att ni inte kan dela med er av värmen för här är det en bristvara.Brrrrrr!!!!!!! Tur att du inte kommit på det där med tunnelbanan när vi var nere. Hade du satt mej på den hade ni aldrig sett mej igen med det lokalsinne jag har. Hittar med nöd och näppe i Osby efter 35 år. Men oj, det var kanske dumt att tipsa om. Det finns en lokal variant av en gammal slagdänga som heter La Paloma som går -" jag minns när jag sänkte Svärmor i Finjasjön" Nu när ni inte längre bor nära nyss nämnde sjö , utan i en stad med t-bana kanske det blir -" jag minns när jag satte Svärmor på tunnelbanan. Kramar Annette. Och du, passa på att njuta av värmen. Allt för fort stundar andra tider även för er.

    SvaraRadera