fredag 9 september 2011

Helg igen?

Ja det är väl det.
Trodde nog redan igår att det var så trött som man var. Är nog inte riktigt van till att jobba. Speciellt inte när det är full rulle å stressigt hela tiden.
Tur var att ett antal tjejer, mammor, bruttor, gummor, vad man nu ska kalla oss, åkte på en "Ladies Night" igår.
Bussfärd till restaurang "Chez Toni". En libanesisk en. Jättegod mat, men vi alla gjorde samma misstag...föråt oss på det som tydligen var förrätterna! Vi som bara trodde att det var det som skulle komma. Men det gjorde inte så mkt. I det libanesiska köket är det nog det jag gillar allra bäst.
Som toppen på moset fick vi även lite danslektioner i magdans. Ni som var med på min möhippa i Göteborg kommer säkerligen ihåg det roliga i den situationen. Kan väl bara säga att detta var minst lika roligt....nästan roligare eftersom vi var väl ca 20 damer som såg likadana ut.

möhippan ett antal år tidigare.....
 Sitter just nu i min ensamhet i ett kök, väntar på att lilltjejen ska vakna och att senare under eftermiddagen, hämta killen. Han är på en playdate just nu. Hoppas bara att jag hittar till deras hus sen eftersom jag aldrig varit där....hmmm. Kanske ska ta en kaffe på det.....så att huvudet stannar kvar ett tag till.
Lillsessan sover som en stock. Har varit däckad de 3 senaste timmarna. Vad har vår nanny gjort med henne? Visserligen har hon varit sjuk, men ändå?!

Vår tvättmaskin har äntligen blivit lagad. Varit utan denna helt fantastiska uppfinning i över en vecka. Tvätten har samlats på hög men nu äntligen är det slut på det. Synd bara att det är helg så jag får ta mig an den helt själv..... (nä så bortskämd är jag inte)

Nu är det nog dags att tömma kattlådan känner jag......så vi ses en annan dag!
Mors

1 kommentar:

  1. Verkar kul med Ladies Night. Å magdans också. Det närmaste jag kommit ngt som har med mage är magkatarr.Usch!!! Hoppas att L haft roligt på sin playdate och att Lilla A har tillfrisknat.Åh som jag saknar dem och längtar efter dem!Här är allt förhållandevis bra.Gs operation har gått bra i det stora hela.Det känns skönt att det är över, men vi förstår att vägen tillbaka är lång och mödosam. Annars - allt väl! kramar till er alla . Annette

    SvaraRadera