söndag 18 september 2011

Söndagslunch

Idag har vi haft svensklunch.
3 familjer på besök inkl alla härliga barn i alla möjliga åldrar.
Bad i poolen av barnen.
Grillning av diverse matvaror. Lite plock i plock på borden och så lite gott i glasen.
Eftersom det var bland annat en vegetarian som kom på besök tog jag också tillfället i akt och lagade lite fisk! Mums....en soppa och en paj. Tur att det är någon som kan hålla mig sällskap med det.
Testat också på att laga foccacia....så enkelt! Kanske behövs ingen bakmaskin (?)
Håller på att utvärdera behovet av en sådan.....grannen i SE har ju mycket stor nytta av sin, och här är det inte heller så enkelt att köpa bröd som håller sig. Förutom knäckebröd då.

Vi hade mycket trevligt och barnen superkul. Xbox och pingis för dom. Snack om allt möjligt för oss lite mer vuxna.
Dagen avslutades med lite kladdkaka och kaffe.
Tur att man har hittat goa vänner här med!


 Nu ska jag ut å hämta lite räkpaj till kvällsmat....

2 kommentarer:

  1. Kul och skönt att höra att ni hittat så många vänner.Bad i poolen låter också härligt. Här blir man också blöt, men det vattnet kommer uppifrån och kallt är det också. Fattar ni nu varför jag tycker så illa om hösten? Fast kantarellmackorna till kvällsmat var goda och utan höst hade det inte kunnat bli några sådana. Vi har plockat mycket, för i år finns dom precis överallt!!! T.o.m. i trädgården plockar vi. En bra vecka önskar jag er/ kram Annette

    SvaraRadera
  2. Här är också blött och kallt. Lika eländigt i vår del av landet som i den södra delen. Usch. Nu har verkligen hösten kommit. Men jag håller med A, kantarellerna smakar väldigt gott! Men ni ser ju ut att det hur fint som helst med nya familjer och massor av barn. Det ska bli väldigt spännande att komma ner och träffa er alla igen och få se på plats, och inte bara kort, hur ni har det. Kramar Mamma.

    SvaraRadera