måndag 12 september 2011

Trafik

Jag vet att jag har klagat på denna trafik tidigare. Men jag måste bara göra det igen....
JAG BLIR INTE KLOK.
Ska det verkligen vara så att det ska ta typ en timme till jobbet varje dag? Jag vet att många har sån lång väg till jobbet, själv pendlade jag ju till Malmö tidigare. Men då satt jag ju på ett tåg och kunde jobba/läsa/vila under tiden.
Nu sitter man och svär, lyssnar på BBC, trampar ner gaspedalen och så lite koppling direkt efter det så samma visa igen. Att man bara orkar? Hur ska jag orka?

Så fort jag bara kom ut på vägen utanför vårt hus idag så började köerna. Visserligen börjar de rumänska skolorna idag, men jag kunde inte för mitt liv tro att det skulle blockera vägarna så komplett som det gjorde. Vår fina korsning som vi har på vår väg, är under all kritik. Det är huuuur mkt bilar som helst och det är mer eller mindre djungels lag som häller för att ta sig fram. Visst, en väg har företräde i sin vänster sväng och det betyder (eftersom det kommer bilar konstant) att vi som kommer rakt framifrån på samma väg, aldrig för köra rakt fram i princip. Tror jag får rita nån slags karta och ta kort på eländet....eller filma är nog ännu bättre förresten. Så kankse ni förstår frustrationen.
Nåja.....jag kom iaf 100 METER på 25 minuter på denna väg. Skoj va?
Sen var det i princip köer ända fram till jobbet.
Det kändes inte som att det var min dag idag. Ska antingen fixa ny strategi eller hitta en annan väg, för detta är INTE hållbart.....nope.

1 kommentar:

  1. Då jag personligen upplevt denna trafik " pau redit" förstår jag din frustration till fullo! Dags att tänka på andra alternativ till bilen. Det kanske rentav går snabbare att promenera eller jogga(ett bra tillfälle att skaffa sig dagens ranson av motion) Fast-NEJ, det måste vara förknippat med livsfara så glöm att jag nämnde det. Men du! I h-veda finns det en kille som har en liten "helikptermotor" som han på något vis sätter fast på ryggen ( JO DET ÄR FAKTISKT ALLDELES SANT) och som han tar sig fram flygande med. DET hade väl varit något. Mej veterligt behöver man inget speciellt körkort eller flycertifikat för att framföra detta fortskaffningsmedel.Annars vet jag ingen annan råd än att ni får flytta tillbaka tii gamla Sweden.För en tosig svärdotter vill jag absolut INTE ha. Och du- I morgon är en annan dag och om det var som värst idag pga skolstart så kan det väl bara bli bättre! Ta det lugnt i trafiken och var rädd om dej, för det finns bara en av dej! Lycka till!!!!! kramar Svärmor ( Som ser fram emot att ta cykel alt. bil till jobbet i morgon och komma fram i tid både lugn och fin)

    SvaraRadera