måndag 13 februari 2012

Bara en helt vanlig måndag

..........Ja det hade man ju kunnat tro, iaf när man gick å lade sig igår.
Började med att vi är ovanligt trötta när klockan ringer.
Får ett mess vid 7-snåret att nanny A inte kommer pga sjukdom. Hopp, vad göra då.
Maken tar storkillen till skolan. Jag tar lilltjej till jobbet.
Åkte i god tid för att vara snöoväder ute. Ja trodde jag iaf.
På 1 timme hade jag och A lyckats komma 1 km. Bara 9 som återstod....Så ni Stockholmsbor; klaga inte!
Jag klagar inte. Jag pratade i telefon med min klantiga mor som i helgen tydligen lyckats köra kniven rakt igenom handen. Avhandlade diverse saker, bland annat klantigheten (passa på nu när hon inte kan skriva ngt svar) och min lillebrors stundande stora högtid imorgon då han faktiskt blir hela 30!!!

Kom till slut fram till jobbet, efter ca 1,45 h. Tjejen gjorde ett gott dagsjobb innan vi åkte hem igen. "Bara" 1 timme hem (mot normala 20 min)
Lite mat, lite vila och sen ut i snön igen för att hämta storebror. På den stunden hade det lyckats komma ca 20 cm nysnö......
Så att dra pulka med två barn, oplogade vägar och i full snökaos var inte lätt.....

Får väl se vad natten har i beredskap. Mer snö ska det komma iaf......

2 kommentarer:

  1. Jo jag kan fast bara med en hand så det tar så lååång tid. Fy vad jobbigt med så mycket snö, men det verkar som alla runt omkring har fått mer snö än vad man behöver. Vi har ju bara 2-3 cm, så det är nästan barmark. Hoppas A kryat på sig så du inte behöver dra ut lilla A idag igen. Han som fyller 30 i dag kommer hit i kväll, så vi får festa med lite färdiglagad Thai. Kram. Den klantiga mamman.

    SvaraRadera
  2. Kära nå'n som det kan gå! Hoppas att det inte är alltför illa med mamma A : s hand. Hoppas även att stora A tillfrisknat så att lilla A får vara hemma och leka istället för att jobba på ditt arbete. Stackars Er som fått så mycket snö, ni lär vara trötta på vinter när det är dags för Matrei. Här kom det ca 1.5 dm snö i lördags och nu snöar det igen. Men i de här mängderna är det bara mysigt och barnen är lyckliga. Hoppas att den ligger kvar nästa vecka då det är sportlov. Snöiga hälsningar och många värmande alla hjärtans dag kramar till Er alla. Farmor A

    SvaraRadera