måndag 22 april 2013

Första klassens service

Trodde inte jag skulle få uppleva den slags service som jag fått uppleva här idag.

Tjejen har fått en ny makkapär (nebulisator) som är en slags ångmaskin där man inhalerar medicinen som ånga.
I vilket fall som helst skall dessa delar desinficeras efter användning, dvs kokas.
Sätter på kastrullen och ja, glömmer helt enkelt bort det hela tills dess att alla delar är smälta.

Hm...vad göras? Rumänien är inte direkt känt för att det är lätt att skaffa nya reservdelar till saker och ting. Slänger mig iaf i bilen och kör till närmsta apotek ( inte det där jag införskaffat maskinen).
Självklart har de inte den modellen, eller några reservdelar.
Hon erbjuder sig att ringa till servicestället, men det får bli under morgondagen. Bara detta är tacksamt emottaget. Sen tänker hon vidare när jag ser lite moloken ut pga att A måste använda maskinen på morgonen.
Så kommer hon på att hennes kompis jobbar på samma apotek som jag köpt det på. Ringer sin kompis, hör efter om jag kan komma och hämta delen som nu fattas oss, för att sedan kunna återlämna en ny när jag ordnat från servicestället!
Och det får jag......Lyckan är gjord och det kallar jag första klassens service.
Kan jag påtala att jag inte tänker handla mina varor på något annat apotek efter detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar