torsdag 4 april 2013

Nu börjar vi.....

...repa oss efter alla bestyr sedan förra veckan.

Själv hade jag ju långledigt och det tär på krafterna minsann.
Dessutom har vi varit sjuka. Antagligen det som tärt på krafterna. Visserligen var jag nog mest bara sjuk efter den mycket roliga födelsedagsfest jag och maken var på i lördags. Vi åt bland annat helgrillad gris som tillagades i en grillåda och inte på spett och till det fick vi smaka på härliga mexikanska tillbehör.  Och nej det var nog inte maten som gjorde mig dåligt utan det var min konstanta inmundigande av mörk rom och cola......Säger som svärfar, dricker inte mörk rom längre.

Barnen är dock de som haft det sämst ställt tror jag dock tyvärr och antar att det är det som har tärt på mamman.
Långfredagen när vi tre skulle ha en mysig ledig dag med mycket skoj med bowling, bio och mys med norrmännen började jobbigt. Två bråkiga barn som inte ville hålla sams överhuvudtaget.
Lyckades dock få en trevlig stund med lunch på libanesiskt restaurang, bowling, bio "the Croods", avlämning av barn på lekland för en lugn shoppingstund för mamman som sedan avslutades med kvällsmat på Mc D för barnen och senare vin och korvkväll för mig och norskan.

påskafton fortsatte i samma stil som dagen innan avslutats, nämligen med lite mer shopping och så lunch innan vi gjorde kvällen osäker hos mexarna.

Påskdagen var dock ingen trevlig dag. Den kan vi glömma och det var då barnens sjukligheter också kulminerade med feber för båda två.

Annandag påsk tillbringade vi hemma med mys, filmer och feber och så slutligen en tur till sjukhuset med lilla A (även killen fick sin hals kollad) som hade 40 graders feber när jag kom hem från affären och absolut öroninflammation. Och mycket riktigt, återigen dubbelsidig öroninflammation kunde konstateras.

Nu några dagar senare börjar livet så smått återvända till de små och för oss stora väntar nya äventyr i helgen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar