onsdag 16 januari 2013

Extra familj

Vet att jag har skrivit om detta tidigare, men det tål att upprepas, särskilt som det ofta kan glömmas bort i vardagsstressen.
Det är, enligt min mening, också nästan ännu viktigare med detta när man bor så långt bort från hemlandet som många gör.

Det stavas vänner......i denna mening också en extra familj. En trygghet i en värld som ibland kan vara kaosartad, helt upp och ner, ibland når man botten och då finns de där.....
Vi ser om varandra, ställer upp för varandra, lånar en axel att stödja sig mot om något känns extra svårt. Och det gör det ibland. Allt är inte enbart rosor med att bo utomlands, det är också stora uppoffringar som man gör, barnen inräknade. Ofta blir en part "sittandes hemma" medans den som jobbar inte sällan är ute på jobb flera dagar/nätter i veckan.  Det är slitigt och det är därför det är så viktigt med de man omger sig utav.

Idag har vi haft just en sån dag....spontan å härlig.
Vad sägs om två små pojkar som var varje vecka spelar tennis tillsammans (mamman till pojken jobbar så våra killar delar intresset för tennis).
Under tiden leker lilla tjejen med sina kompisar på 6 och 2 år dit vi alla sen tar oss för kvällsmat tillsammans. (min och hennes make borta)
Under kvällen såg vi knappt till barnen, oavsett ålder, stora pojkarna gör sitt och de små tas om hand om stora tjejen på 6. Det busas, skrattas och leks.
Kan jag nämna att barnen inte var sugna på att gå hem!


Så, här och nu......tack alla ni som finns runt mig och min familj, oavsett om ni är här eller där, ni är alla
lika viktiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar