tisdag 21 maj 2013

17 Maj och Eurovision

Skönt att snart maj månad är över. Inte för att det inte är en trevlig månad, men enbart för att det är så mycket som händer hela tiden så man knappt har tid. Nej nu ska jag inte klaga. Jag älskar när det händer saker, men det kan bli lite mkt ibland.
Som till helgen.
Först überstressad över att jag ska hitta en ny housekeeper/nanny eftersom den jag har slutar den 31 maj. Ngt som hon själv hittat på tillsammans med den nya familjen. Enligt det muntliga avtal vi hade så var det 30 dgrs uppsägningstid och så klart samma från oss. Jag gav henne varsel om 6 månader att vi från oktober inte behöver fulltid längre eftersom A ska gå i skolan. Jättebra att hon hittar en ny familj, men den familjen säger juni eller inget alls och det ska absolut vara den 3 juni ( meddelas 2 veckor innan) eller inget alls.

I fredags var det så den 17 maj. Norges nationaldag och M´s födelsedag. Så det firade vi så klart hos norrmännen. Så klart kommer man på rätt sent det där med present och kanske "tack för att vi kommer och våldgästar er på dagen-present" också. Eftersom jag känner norskan en del så tar jag självklart på mig att kirra present från oss alla 10 tjejer som utgörs av vår grupp CIC. Lyckades hitta ngt spännande tack vare en av tjejerna.
Så det blir en dagsresa inkl lunch till ett vinhus där det ska smakas på viner, köpas viner och gå på tur. Innan dess ska hon bli fin.

Sen i lördags var det så dags för den efterlängtade Eurovision.
Ambassaden ordnade ett event för svenskar, svenska företag, lite svens-studenter, vänner och andra politiker. Det var jättetrevligt, speciellt då vi hade Absolut Vodka som medarrangör.
Det mindre trevliga var (iaf till en början) att jag och en kollega skulle agera som värdinnor för festen, dvs guida alla under kvällen med olika happenings. Vi hade iaf väldigt roligt när vi skrev manuset och vi hade väldigt roligt på scenen också till slut. Kanske en och annan vodka hjälpte?
http://www.facebook.com/SverigesAmbassadIBukarest/posts/374230026015012

Nu är den en ny vecka, fler intervjuer på G.
Snart 2 dagars resa med jobbet till Sighisoara dessutom. Och så en till fest på lördag.

Sova kan man göra när man blir gammal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar