onsdag 15 maj 2013

Så dålig

har jag tydligen blivit på att uppdatera min sida. Märkte att jag har ju inte förtäljt något av vad som skett här på ett tag. Kan det vara så att inget händer?
Nä snarare är det så att det händer för mycket! Hela maj är ett helt vimmel av resor, fester, aktiviteter, födelsedagskalas så det står härliga till. Kan det bli för mycket av det goda?
Inte för min del, men för de där hemma i Sverige verkar det som att det kan det eftersom jag tydligen missat att meddela mina föräldrar att jag skulle på resa och jag svarar tydligen aldrig i telefon....dessutom glömmer jag födelsedagar! Fy skäms på mig, men jag lovar att jag ska försöka bättra mig! Eller blir bättre på att uppdatera min kalender!

Så vad har hänt sen sist?

Vi har spenderat en hel underbar helg i Bulgarien med bästa familjen Wandel. Vi badade i havet, grävde ner barnen i sanden, åkte karuseller, åkte tåg genom hela Golden sands. Vi upptäckte två måltider för sent att vårt hotellprogram tillät oss att äta i en matsal som inte ekade eller där vi var tvungna att armbåga oss fram till maten. Vi fick slåss för våra solstolar, testade drinkar och kom fram till att Gin o Tonic var den bästa. Fråga sedan maken och herr W vad de tyckte var bäst under resan.....

Sen har jag, solo och alena, tillsammas med norskan åkt på tur till Wien. En helt underbar och kulturell upplevelse. Vi såg de största och mest grandiosa byggnaderna som Schönbrunn, Belvedere och de andra Habsburgska palatsen. Vi besökte självklart Spanska ridskolan samt en klassisk konsert med Mozart och Strauss-bitar. Därtill kom även lite opera och balett. Verkligen stor klasskillnad mellan opera i Bukarest och opera i Wien. Nu känner jag mig nästan taggad till att åka tillbaka till Wien för att gå på opera!
Vi fick även inhandlat nya paraplyer eftersom det regnade konstant och vi testade Schlumberger champagne, Sachertårta, Apfelstrudel, vitt vin fr Österrike, rippelen, gulaschsoppa. Gott ska det vara att leva.

Nu är vi hemma i vardagen igen och alla dessa utmaningar! Men mer om det en annan dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar