fredag 27 juli 2012

Stockholm

Intensiv helg i landets hufvudstad är inte att förringa, dels för att uppleva allt som staden har att erbjuda, få göra det med släktingar och att få hem pappan till barnen, äntligen!

Vi har gått en hel del, åkt tunnelbana, åkt båt till djurgården, gått i gamla stan, sett högvakten, gått på restaurang, gått på akvarium, druckit öl (mycket dyr öl som min man påpekade; gick ju 3 rumänska öl på en svensk), druckit cola, gått på skansen och sett allsångsscenen. Vi har varit på NK (inte jag utan svägerskan!),
och så har vi så klart varit på resans höjdpunkt Gröna Lund!

Gröna Lund var väl det som de stora barnen såg mest fram emot och ett åkband var givet. För den stora killen var det frågan om vi skulle ha det eller ej, men efter lite funderande fick han det med. Lilltjejen och lillkillen fick åka gratis i vuxens sällskap.
Efter storkillens första åk i "Vilda Musen" verkade det som att det där åkbandet var en riktigt dålig investering eftersom han absolut INTE skulle åka något mer.
Släppte dock sedan när han själv fick åka i "Elefanten" tillsammans med mig och lilltjejen.
Då var det mer mer mer och för lilltjejen "igen, igen".
Därefter var det mer eller mindre  mycket svårt att få de små att stå på backen och vi åkte allt, gick igenom Lustiga huset ett antal gånger, spelade på några hjul, tog en välförtjänt grillpaus innan det var dags för att åka igen.
Denna kväll, som slutade när de till slut stängde klockan 10, har vi sett mycket exalterade barn som hoppar av glädje när de ser en karusell, när de ska ställa sig i kö och så slutligen när de kommer av den åkta karusellen. De har stormtjutit av förtjusning i karusellerna och av frustration när de inte fått åka.
Alla barnen stöp slutligen i säng, eller barnvagn, och jag tror att de hade haft en helt superb dag. Jag vet att jag hade det i alla fall!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar