torsdag 12 juli 2012

Sommar i Bränntorp

Då har det varit, snart, en vecka av våldgästande av mamma och pappa i stugan i Bränntorp.
Äntligen har vi också fått träffa lilla kusinen M.
Min M som A säger.

Jag och svägerskan, dock oäkta fortfarande...., lämnade stugan för en halv dag och begav oss in till staden för att shoppa. Vi hade lite på agendan faktiskt, men det blev några affärer till. En ny batteriladdare till mitt kamerabatteri, som jag glömt i Bukarest. Sen försökte vi förgäves leta efter regnkläder till barnen. Vi har inga med oss och jag känner inte direkt för att spendera 1000 kr för något vi tydligen bara behöver i Sverige. Inga fina regnkläder fanns heller för den delen. Så vi får hoppas att det slutar regna snart. Utsikterna ser väl inte så goda ut, men men.

Varje dag har vi varit nere vid badet, sol som regn, då store killen går i simskola. Beundrar de små liven för det är inte varmt i vattnet. Det var nån som sa runt 20 gr. Hutter....
Hittills har han iaf hunnit få Sköldpaddan, silvergrodan, guldgrodan, silverpingvinen. Han har med andra ord flutit, simmat både på grund och djupt vatten, hoppat ner i plurret på grunt och djupt vatten...Många märken återstår och det gör det av dagarna med, även hela nästa vecka har vi simning på schemat.
Vi har plockat jordgubbar och vi har grillat, vi har gått på promenader och vi har kelat och busat med de små. Och så klart cyklat! och lekt på lekplatsen och ätit glass.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar