torsdag 28 juli 2011

Små solskenshistorier

Här skiner solen faktiskt idag! Igår med....det är ju nästan så att man blir solblind. Men det är härligt att det är så de sista dagarna vi har i Sverigelandet, eftersom det bär av söderut igen nästa vecka. Då tror jag dock att vi kommer få mer sol än vad vi vill.....eller nått.

Några små historier bjuder jag på här, lite som hänt sedan vår numera berömda lekdag....

Besök hos djurfarmen....förlåt min kusin;
blixtvisit hos min djurälskande kusin, långt ut på vischan. Små djur trängs med stora djur och så på det två små sysslingar. Har man inget för sig kan man säkert få komma ut dit å jobba lite. Kaffe och hembakt rabarerpaj, bad i poolen, grillning, matning av höns och så självklart lite ridning. Allt det och lite till hanns med. Mycket trevligt, men bilder säger väl mer än ord....



så här ledsen blev jag när hästen gick iväg.....men sen blev det min tur =)


 Baddags i Bränntorp;
 Man kan minsann bada i vilket väder som helst, bara man har roligt. Och roligt hade de små liven när vi drog ner till Bränntorps playa.....en liiiiten sandstrand men så mycket mer brygga att göra roliga konster ifrån. Efter bad var det lek, lek och lek och så lite glass och minigolf för killarna.


 



 Små bär äro blå;
Klart att det också hinns med blåbärsplockning. Morfar plockade som vanligt svamp, han pallar inte att dra i de små blå. Barnen plockade, men mest in i de små munnarna det åkte. Trots det blev det ett antal liter och en blåbärspaj avnjöts på kvällen, även om mormor inte hade alla ingredienser jag ville ha. Tur att det fanns grannar!


 Barn är goa;
Finns det något mysigare än att mysa med liten, eller lite större? Pussar och kramar står alltid högt i kurs.



 Sen är det ju också roligt med barn att de alltid vill göra saker som de kanske inte gillar från början. Matning av lillasyster med en citron som vi rynkar näsan åt, det är alltid skoj. Och lillasyster äter gärna både mer och mer. Vet nog inte vad man vill=)














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar