fredag 15 juli 2011

En veckas semester

Då har vi redan avnjutit en veckas semester tillsammans allihop. Tiden går fort men ändå långsamt. Undras hur det kommer sig egentligen?
Man kan väl inte direkt säga att vi har gjort en hel massa, men ändå har vi gjort en hel del.
Undras hur det kommer sig egentligen?


Förra lördagen hade vi ju grillkväll över hos grannarna. Det var mkt god mat, så mkt mat att man hade lite ont i huvudet och var så där allmänt seg dagen efter, dvs på söndagen. Så den dagen bara gick av rena farten....
Vi har nog softat en hel del till, hela måndagen bara försvann den med....varit ute i trädgården så nu har jag en till liten rabatt. Killen såg man inte röken av på hela dagen ( kompis E. hade kommit hem)
I tisdags var P tvungen att jobba i Köpenhamn så då drog jag och grannen till Kristianstad med barnen, gick på ....ja vad det nu hette, åkte ubåt, var på lekplatsen, var på Polarn o Pyret (igen), åt mat och sen fikade. Mycket trevlig dag!

Sen har vi ju också varit på grillkväll/badkväll hos farmor å farfar. När Lillan sov på em drog jag, farmor å killen ner till Lekoseum ett tag. Ja jag gick in ett tag, men jag övergav dom rätt snabbt och gick å shoppa istället. Liite shopping i Osby måste man ju få till. Men det blev en kaffe på samma ställe och lite uppdatering av vad som hänt i livet också. Var nämligen hos min goda vän A. och hennes fiiiina butik Present och Dekor! Kolla in hemsidan vet ja http://www.presentodekor.se/
Eller så går ni helt sonika ner till butiken och kollar in alla fiiiina saker.

Kvällen hos farmor å farfar var najs i all dess bemärkelse. Vi hoppade i det varma badet med lite kall dricka och det var två som inte kunde sitta särskilt still.
Grillning blev det därefter med god mat som vanligt. Svärmor tyckte nog att vi skulle känna oss lite hemma så vi blev bjudna på en polentakaka som var god god god.
Dagen efter gjorde vi mest ingenting. Killen sydde sina byxor, jag mailade med mitt kommande jobb så allt är nu klart och det är faktiskt så att jag ska börja jobba om drygt 2 veckor......Weird!!            P. var hos sin morbror å bar gipsskivor.

Idag har vi återigen varit hos polisen och nu ska väl killen snart få sitt pass.
Sen har vi bara städat å städat å städat. Allt för att slippa det när vi sen måste åka hem igen.
Nu ska vi se om jag får fram några bilder.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar