onsdag 6 juli 2011

Nytt försök

Vad det har gått många dagar sedan jag skrev av mig lite.  Börjar ju nästan få skrivklåda.....som morfar alltid fick när han inte hade möjlighet att sitta vid sin skrivmaskin.
Har upptäckt att den enda gången som det går att sitta vid datorn är på den absolut värsta tiden för en ensamstående barnförälder, nämligen på morgonen. Och alla som har barn vet att det inte är en bra tid. Frukost ska göras, kläder ska på, sollotion ska helst på innan kläderna....om man inte glömmer det (inte bra), man ska till kompisar och så ska man helst hinna städa upp efter frukost som helst också inte ska vara precis samma i 2 veckor och så kankse hinna borsta sina egna tänder.
Sen kan man ju också undra; vad är det som gör att mitt mobila bredband bara fungerar på morgonen?? Vad är det som gör att nätet inte räcker till för mig kl 20-21 på kvällen? Är det för att alla kommer hem, har lagt sina barn och sen sätter sig vid datorerna, eller är det någon mindre smickrande förklaring.
Nåja.....jag får väl vänja mig dessa 4 veckor som är kvar på vår tid i Sverigelandet.
För nu har det blivit klart med jobbet....så jag måste också ner till Bukarest igen. Blandande känslor......

Så vad har vi då gjort de senaste dagarna?
Kort version;
Har varit i Söderköping, gått i MAdickens fotspår, hälsat på min kusin och barnens sysslingar, ätit glass med en gammal vän på Smultronstället (prova det)
Sagt Hej Då till mormor å morfar. Åkt hem till Hässlehåla.
Rensat ogräs i trädgården (flera dagar....det enda som växer här är just ogräs)
Hälsat på hos farmor å farfar (inte bara för barnens skull utan här är jag självisk också)
Badat på Trollabadet med ovan nämnda.
Killen har lekt hemma med alla barnen som är hemma.....har knappt sett till honom.
Fått besök av svägerska och svåger......barnen blev så glada.
Gjort en ny rabatt och grävt upp en massa planteringar som inte klarade vintern. P kommer undra varför jag lägger ner så mycket tid på ett hus vi inte är i. Kanske är det just det som är grejen....?!

Observera! Har inte varit i några affärer över huvudtaget......Det kanske vi ska råda bot på en annan dag. Idag ska vi iaf till Polisen.

1 kommentar:

  1. Mycket som hänt kan jag läsa. Då går tiden i alla fall inte långsamt. Och shoppa hinner du nog när P kommit hem. Och så har jag faktiskt bokat resan så nu måste ni tillbaka till Bukarest även om känslorna är blandade. Kramar till er alla. Mamma.

    SvaraRadera