söndag 17 februari 2013

Kan man få för mycket av det goda?

Japp det kan man. Råkade jag ut för igår.
Hade väl eg inte trott att jag skulle säga att jag ville åka fr Baneasa shoppingcenter för att få komma hem till familjen.
Det började bra. Ett av barnen var trötta efter lunch, så det blev en liten vilostund, och den andra hade en kompis över.
Passade ju bra eftersom jag skulle göra mina naglar kl 3.
Gick i lite affärer först för att kolla lite present till A från mormor o morfar. Väl kl 3 fick jag reda på att det var nog 3.30 jag hade tiden....hm, ok, slå ihjäl några minuter till. Hinner ju inte alltför mkt på den lilla tiden.
3.30 går jag dit igen..... - Du har tid imorgon, söndag. Inte idag lördag!
Missförstånd uppstår så lätt när det handlar om språkförbistringar.
Kunde om jag ville få tid kl 5 istället.
Efter lite fundering valde jag att ta den tiden, vilket skulle innebära att jag spenderar mer eller mindre hela eftermiddagen. Men ok, jag fick ju iaf handlat lillans presenter då med.
Vankade av och an i några butiker till, utan att hitta något mer spännande, bara otålig.
Kl 5 var jag på plats igen.
Halv sex fick jag så äntligen sätta mig i stolen......
Ja det var en av de värsta em på Baneasa jag haft......
Som sagt, trodde inte jag skulle säga det.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar