tisdag 23 oktober 2012

En härlig eftermiddag

Tänk att en så förut alldeles vanlig dag på bara några timmar kan förändras till något så positivt!

Killen fortfarande ledig från skolan och utan "playdate" på morgonen fick han hänga med syster. Kanske inte det allra roligaste. Men desto bättre blev det när vi i parken lyckades träffa tjejens stora idol och killens kamrat o så min kompis också.
Full fart på cykelmarodörerna medan mammor får tid till att prata skit, för det behövs ibland.
Lek på lekplats å så till sist en långfika tillsammans.

Lilltjejen hänger på sin stora idol i allt hon gör och hon låter henne hållas. Det är så speciellt det där bandet mellan en liten och en stor tjej när åldersskillnaden inte är alltför stor.
Den lilla är så uppåt över att någon stor vill vara med henne och låter sig gärna hunsas, ja en stund i a f. Den stora är så glad över att ha någon som gör precis vad hon säger, lär henne tricks och bus och samtidigt är mycket förmanande, tex påpekar att man absolut skall äta pannkakor med bestick och att man måste kavla upp ärmarna så man inte blir kladdig. Helt på eget bevåg.

Kvällen avslutades sedan med att barnen och jag gjorde benknotor. Ja, Halloween är ju på intåg och nu kan jag inte hålla mig från att inte ha något party.......

O sist men inte minst fick jag en hel del positiva överraskningar från Sverige.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar